PROJEKT GIMNAZJALNY KLASY IIG - 2012/13
TEMAT PROJEKTU: „ZACZAROWANY BAJEK ŚWIAT”.
Opiekun projektu: Małgorzata Galanciak
Cele ogólne projektu:
- Zapoznanie uczniów z zasadami projektu edukacyjnego, przedstawienie korzyści płynących z takiej metody pracy.
- Wyrobienie nawyku samodzielnego poszukiwania informacji oraz łącznej analizy informacji pochodzących z różnych źródeł.
- Zapewnienie kształcenia promującego samodzielne, krytyczne i twórcze myślenie; ograniczenie do minimum działań schematycznych i odtwórczych.
- Wdrożenie uczniów do korzystania z nowoczesnych narzędzi (komputery, multimedia) i źródeł informacji (podręczniki, encyklopedie, zasoby sieciowe).
- Kształtowanie umiejętności pracy zespołowej.
Cele szczegółowe projektu:
- Zachęcenie uczniów klas młodszych do czytania książek dla dzieci.
- Przypomnienie popularnych baśni i ich bohaterów.
- Wyrabianie umiejętności organizowania i przeprowadzania konkursów.
- Doskonalenie umiejętności wykonywania prezentacji multimedialnych.
Czas przygotowania: styczeń – maj 2013
Propozycje tematów dla grup:
Grupa I: BAŚNIE, BAJKI, BAJECZKI
Propozycje realizacji tematu:
- Przeprowadzenie ankiety wśród uczniów, nauczycieli i rodziców na temat ich ulubionych bajek i baśni.
- Zorganizowanie ogólnoszkolnej akcji czytania bajek dla młodszych kolegów.
- Zorganizowanie konkursu literackiego „Moja bajeczka”.
Grupa II: BOHATEROWIE NASZYCH ULUBIONYCH BAŚNI
Propozycje realizacji tematu:
- Zorganizowanie ogólnoszkolnego konkursu plastycznego „Moja ulubiona baśniowa postać” i wyeksponowanie prac konkursowych.
- Baśniowa Zgaduj Zgadula – „Zgadnij o kim mowa”.
- Ułożenie krzyżówek, których hasłami są bohaterowie baśni
i zamieszczenie ich na stronie internetowej naszej szkoły.
Opracujcie szczegółowy plan pracy swoich grup.
O realizacji zadań informujcie na bieżąco na stronach grupy i stronach indywidualnych uczestników projektu.
Realizację zadań rejestrujcie sporządzając notatki i zdjęcia.
Na podsumowanie projektu przygotujcie prezentację multimedialną.
Ocena projektu:
Ocenie podlegać będzie:
- brak błędów w opracowanych materiałach,
- atrakcyjność przygotowanych materiałów,
- estetyka i staranność opracowań,
- wywiązywanie się z przyjętej roli,
- terminowość wykonywania wszystkich zadań,
- wkład pracy indywidualnej i zespołowej,
- umiejętność współpracy w grupie.