Szkoła Podstawowa w Starej Wojskiej

O nas
Materiały dla ucznia-Nauczanie Zdalne
Rekrutacja
Z życia szkoły
Archiwum
Klauzula informacyjna

Informujemy, że Szkoła Podstawowa w Starej Wojskiej przetwarza dane osobowe w zakresie koniecznym do realizacji zadań szkoły wynikających z przepisów prawa oświatowego

 

więcej informacji

 

BIP

Biuletyn Informacji Publicznej

Kalendarz

Warto odwiedzić
.
.
.
.

Darmowe strony edukacyjne

.

Matematyka innego wymiaru

.

MATEMATYKA

W PODSTAWÓWCE

.

Matematyczny portal edukacyjny MATMAG.pl to najbardziej rozbudowana polska platforma e-learningowa do nauki matematyki dla uczniów szkół podstawowych.

 

.
.
.

.

 

.

.

portal edukacyjny dla nauczycieli, uczniów, rodziców

.

Niniejsza witryna jest

budowana za pomocą

CMS "DRAGON"

Materiały dla klasy 3

Nowy link do nauczania zdalnego

https://drive.google.com/open?id=1DQOb4sPw3OXjhdnDKFGOTR-7TGWT2thB

 

 

Lekcje zdalne

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/klasa-12

 

Język angielski

 

1. Ćwiczę angielskie słówka: pory roku i pogoda
proszę się zalogować podając adres e-mail i wybrać grę używając wersję demo
2. Ćwiczę angielskie słówka pogoda https://learningapps.org/3477105
3. Ćwiczę angielskie słówka łączę w pary https://learningapps.org/2797988
Religia
16.03
23/03
25.03
Logopedia
16.03
Dla Dominiki 
16.03
23/03
26.03
Nauczanie
16.03
 Witam Was bardzo serdecznie!
  Myślę, że udało się Wam wykonać z ćwiczenia wg zasady: podręcznik i właściwa strona w ćwiczeniu. Jeśli jeszcze nie, to wykonajcie je, bo w poniedziałek zaczynamy w nowych ćwiczeniach!
1. Zwróćcie szczególną uwagę na tekst ,,Niewidzialni wrogowie" s.75 w podręczniku!
2. Czytacie głośno zgodnie z umową: dwa razy po 30 minut? Mam nadzieję, że tak! Zapisujcie sami w zeszytach pamiętając o zapisywaniu godziny rozpoczęcia i zakończenia czytania.
3. Narysujcie w zeszytach do matematyki trzy figury geometryczne o wymiarach:
- prostokąt o bokach 9cm i 6cm;
- kwadrat o bokach 5cm;
- trójkąt o bokach 7cm.
  Odczytujcie godziny na zegarze w swoim domku i przeliczajcie czas trwania różnych czynności. Możecie z pomocą Rodzica wykonać taki zegar do ćwiczeń ze sztywnego kartonu.
4. Wykonajcie krajobraz z figur geometrycznych z kolorowego papieru na technicznym kartonie. Julka i Maja na inny temat:-)
5. Przejrzyjcie ,,Potyczki ortograficzne", przeczytajcie zasady od papużki i zapamiętajcie pisownię wyrazów.
6. Pamiętacie o codziennych ćwiczeniach ruchowych? Jeśli nie, to zacznijcie i zaangażujcie innych członków Waszych Rodzin! Zabawcie się razem:-)
Na początek: ,,W ramach ćwiczeń ruchowych posprzątajcie swój pokój; cała podłoga, za łóżkiem, pod łóżkiem, pod biurkiem... Sprawdź swoje biurko i szuflady! Pozbądź się niepotrzebnych rzeczy! Uporządkuj książki! Zetrzyj kurze, przewietrz pokój i ... popracuj:-)))
7. Obejrzyj fajny film albo inny wybrany SAMODZIELNIE I MĄDRZE program.
  Życzę Wam i Waszym bliskim zdrowia oraz cierpliwości dla Rodziców!
 23.03.2020
 Dzień dobry!
Przyznam się, że bardzo brakuje mi zajęć lekcyjnych i spotkań w klasie z dziećmi. 
Mam nadzieję, że bezpiecznie przejdziemy przez ten trudny okres izolacji i zawieszenia zajęć w szkole, a potem zdrowi i bezpieczni wrócimy do szkoły. Zaczynamy!
  1. Zrobiliście poranną gimnastykę? Jeśli jeszcze nie, to zróbcie teraz! Zaproście Rodziców i rodzeństwo! Nauczcie ćwiczenia rąk i głośno liczcie: 1! 2! 3! 4! 5! 6! 7! 8!
  2. Przeczytajcie tekst informacyjny ,,Dwa bieguny" s.6-7. Utrwalcie poznane treści odpowiadając na pytania 1-4 pod tekstem.
   O zwierzęciu, o które pytają w ćw.4.s.5. dowiecie się więcej z treści zad.1.s.8. w podręczniku. Może uda się obejrzeć ciekawy film? 
  3. Ułóżcie zdania z różnymi formami rzeczowników (zad.2.s.8.) i zapiszcie je pięknie w zeszycie.
  4. W zeszycie do środowiska wpiszcie nazwy zwierząt zamieszkujących obszary biegunów. Narysujcie pingwina.
   5. Do głośnego czytania wykorzystajcie tekst ,,Współcześni mieszkańcy Grenlandii" ze strony 9. w podręczniku.
   ZAPAMIĘTAJCIE! Nazwy kontynentów, wysp i miast piszemy wielką literą!
  6. Wykonajcie w zeszycie do matematyki dodawanie sposobem pisemnym: 26+13, 33+54, 42+45, 53+36, 22+77.
Pamiętajcie o dokładnym podpisywaniu dziesiątek pod dziesiątkami, jedności pod jednościami!
  W wolnym czasie spróbujcie zrobić samodzielnie albo z pomocą krzyżówkę ,,GRENLANDIA" (to hasło w pionowych okienkach), a to znaczenie wyrazów do poziomych rzędów:
1. Lodowy dom eskimoski.
2. Duży arktyczny ssak morski o długich kłach.
3. Największy ssak żyjący w morzu. 
4. Tytułowy bohater książki Czesława Centkiewicza.
5. Badacz obszarów polarnych lub uczestnik wypraw polarnych. 
6. Ssak morski, którego młode pokryte są białym, gęstym futerkiem.
7. Nazwa grenlandzkiego jelenia.
8. Miejsce zamieszkania grupy Eskimosów.
9. Mieszka w igloo.
10. Narzędzie z ostrzem używane do polowania na duże zwierzęta morskie.
Dla chętnych lekcje do rysowania na żywo ,,Potworki": https://www.youtube.com/chanel/UCT-S6iEApoKU6ZRo10ONTVA
 Do ,,zobaczenia" jutro! Dużo zdrowia i dbajcie o siebie!
24.03
DZIEŃ DOBRY:-)
  Już wtorek, więc:
1. Gimnastyka ciała i ... języka:
- Przeciągamy się!
- Pobiegamy w miejscu lub/i ostrożnie po mieszkaniu slalomem z przeszkodami!
- Zrobimy po 10 powtórzeń: 10 przysiadów, 10 pajacyków, 10 podskoków (3 małe piłeczki i 1 duża)!
 Cieplej?
 No to teraz język:
- Liczymy swoje ząbki górne od lewej do prawej i z powrotem; teraz robimy to samo z dolnymi.
- ,,Marsz języka": licz do czterech i dotknij czubkiem języka po kolei brody, prawego policzka, nosa, lewego policzka, brody... itd.
- Wypchnij językiem policzki!
- Zrób kulkę z serwetki i ,,zagraj" w dmuchaną piłkę nożną na stole lub podłodze:-)
 Teraz wypijcie coś dobrego lub wodę! Umyjcie rączki!
Siadamy wygodnie przy uporządkowanym biurku. Wyciszamy się i skupiamy!
Pamiętajcie, że staracie się wykonywać pracę samodzielnie.
Gdy sie zmęczycie, stosujcie przerwy na rozciągnięcie się, napicie czegoś ciepłego, rozmowę lub zabawę... 
2. Jeśli macie taką możliwość, to proszę, załóżcie swój nowy folder na komputerze. Zapisujcie tam swoje prace, przeżycia, przemyślenia, swoje prace, rysunki, pomysły... Będzie to taki ,,PAMIĘTNIK" czasu izolacji. Pamiętajcie o zapisie dat!
3. Teraz ,,CZYTANIE NA DYWANIE":
- Przeczytaj głośno tekst ,,Każdy musi sie przewrócić" s.10.
- Odpowiedz na pytania pod tekstem.
- Porozmawiaj z Rodzicem, czego Wy się boicie i jak radzicie sobie ze strachem, jak go pokonujecie.
- Wykonaj ćwiczenia s.12-13. czytaj głośno polecenia i próbuj wykonać je samodzielnie, potem poproś ewentualnie o pomoc i sprawdzenie.
PAMIĘTAJ! NIEWAŻNE KIEDY TO ROBISZ! WAŻNE, JAK!
4. Wykonaj w pamięci obliczenia:
16+4, 26+4, 66+4, 17+3, 37+3, 87+3;
A teraz zapisz te działania sposobem pisemnym.
Pamiętaj: jedności pod jednościami!
Możesz wykorzystać kolorowe kredki i obowiązkowo linijkę!
 WAŻNE I KONIECZNE! Przy takim sposobie zapisu najpierw dodajemy jedności. Otrzymujemy 10 jedności, czyli jedną dziesiątkę! Pod jednościami zapisujemy więc 0 (zero), a jedną dziesiątkę dodajemy do dziesiątek!
Uwaga! Zapisujcie sobie małą cyferką nad dziesiątkami cyfrę dziesiątek - to będzie cyfra 1 przy naszych obliczeniach!
 Wykonajcie jeszcze w zeszycie takie obliczenia tym sposobem dla utrwalenia:
25+5, 65+5, 44+6, 84+6, 33+7, 53+7, 62+8, 82+8, 51+9, 71+9.
 UDAŁO SIĘ? DOSKONALE:)))
5. Po tej ciężkiej pracy odpocznijcie! Może zabawa na podwórku na słońcu?
Chrońcie się!!!
A potem może wykorzystacie swoją wyobraźnie oraz kartony, ołówki, kredki, mazaki i pobawicie się w rysowanie? Macie ochotę, to poszukajcie ,,Toufik Ben Bouchta".
Dużo zdrowia, radości, spokoju i dobrej zabawy!
 
P.S. Macie fajny przepis na surówkę z kiszoną kapustą? 
25.03
 DZIEŃ DOBRY!
  Słońce za oknem, ale chłodno, więc zacznijcie od ćwiczeń na skakance. Jeśli nie macie, to poproście Rodzica o zrobienie domowej skakanki ze sznurka do wieszania prania.
 Jeśli i to było niemożliwe, to ułóżcie z długiego szalika lub sznurka kółko na podłodze i poćwiczcie skoki głośno mówiąc: do środka, na zewnątrz za,  na zewnątrz przed, na zewnątrz w prawo, na zewnątrz w lewo...
Zaproście rodzeństwo i/lub Rodziców:-)
  Udało się Wam wykonać wczoraj wszystkie polecenia? 
Jeśli jeszcze nie, to nie martwcie się! Macie czas, a nawet dużo czasu!
  Jesteście gotowi? ZACZYNAMY!
1. Zabawimy się słowami. 
- Przeczytaj głośno tekst w podręczniku ,,Słowa duże i małe" s.14-15.
 - Odpowiedz na pytania pod tekstem.
Uwaga! Zwróć uwagę na wyrazy napisane wielką literą, tłustym drukiem lub zaznaczone gwiazdką!
- Wykonajcie ćwiczenia s.16-17.
 Uwaga! W ćw.5. są pary wyrazów: rzeczownik (np. kto? - chłopiec, co? - balon) i przymiotnik (jaki? - lekki, jaka? - mała).
Przymiotnik jest określeniem (przymiotem) rzeczownika.
- Wypiszcie w zeszycie 10 par takich wyrazów (rzeczownik+przymiotnik lub przymiotnik+rzeczownik), ale pamiętajcie: TO MAJA BYĆ WYRAZY ZDROBNIAŁE! Wyszukajcie rzeczowniki w swoim pokoju:-)
2. W ,,Potyczkach ortograficznych" wykonajcie ćwiczenia ze strony 38.
3. Dodajemy sposobem pisemnym.
 - Dzisiaj poćwiczcie dodawanie sposobem pisemnym liczb dwucyfrowych. 
Pamiętajcie o dokładnym podpisywaniu: jedności pod jednościami, dziesiątki pod dziesiątkami!
 Oto szukane sumy: 14+23, 25+41, 36+33, 44+54, 37+30.
   UDAŁO SIĘ? TO SUPER!!!
- Teraz takie działania: 19+12, 28+23, 37+35, 46+26, 55+27, 64+18, 43+28. 
PAMIĘTAJCIE! Jeśli przekraczamy dziesiątkę przy dodawaniu jedności, to cyfrę dzisiątek zapisujemy nad dziesiątkami!
- Spróbujcie sami ułożyć kilka takich działań i poproście o sprawdzenie.
4. Zagrajcie dzisiaj w statki ,,Bitwa morska". 
Potraficie sami narysować ,,morza", bo to kwadrat o wymiarach 5cm.
U góry naszego ,,morza" wpisujemy kolejne litery alfabetu od A do J i to są pionowe kolumny. 
Po lewej stronie piszemy kolejne liczby 1-10 i to są poziome rzędy.
   GRAMY! 
  Jeśli bitwa została zakończona, to narysujcie kwadrat o takim samych bokach (każdy ma 5cm) i zamalujcie pola: 3-B, 2-C, 2-D, 3-D, 4-D, 5-D, 6-D, 7-D, 8-D, 9-D, 2-G, 2-H, 3-F, 3-I, 4-F, 4-I, 5-F, 5-I, 6-F, 6-I, 7-F, 7-I, 8-F, 8-I, 9-G, 9-H. Co otrzymaliście?
Jeśli przegraliście bitwę morską, to zagrajcie jeszcze raz! Nie rezygnujcie! 
  ŻYCZĘ WAM POWODZENIA! DO JUTRA! TRZYMAJCIE SIĘ!!!
 26.03.2020r.
            Dzień dobry!
  Mam nadzieję, że jesteście zdrowi i gotowi do pracy!
 Zrobiliście poranną gimnastykę? NIE??? To proszę teraz! Sami wymyślcie ćwiczenia, aż do spocenia! Pamiętacie ćwiczenia ,,paluszkowe"? Przypomnijcie sobie i zabawcie się z bliskimi:-)
  Teraz umyjcie rączki!
WYCISZCIE SIĘ! Spokojnie i w skupieniu wykonajcie dzisiejsze zadania!
1. ,,Tak samo czy to samo?" - zabawy słowami.
- Przeczytajcie głośno wiersz ze strony 16. Spróbujcie odpowiedzieć pełnymi zdaniami i ciekawie na pytania 1-3 pod wierszem. 
- Wykonajcie w ćwiczeniu strony 18-19.
   Bardzo Was proszę, piszcie starannie i bezbłędnie! Korzystajcie ze słowników ortograficznych w razie wątpliwości, jak zapisać wyraz!
2. Kiedy piszemy ,,ch"? - ćwiczenia ortograficzne.
- W podręczniku na s.17 znajdziecie ćwiczenia, które pozwolą Wam zapamiętać zasadę pisowni wyrazów z ,,ch". Wykonajcie je.
- Utrwalcie te zasady i poznajcie nowe wyrazy z ,,ch" wykonując ćwiczenia w ,,Potyczkach ortograficznych" s.38-39.
3.Odejmujemy.
- Wykonaj odejmowanie w pamięci: 28-2, 36-3, 67-3, 56-4, 19-8, 29-7, 49-6, 59-6, 48-6, 37-5, 47-4, 26-4, 96-5.
- Zapiszcie sobie kilka tych przykładów do zeszytu,ale:
ZAPAMIĘTAJ!
W tych działaniach:
*odjemna - liczba, od której odejmujemy, była liczbą dwucyfrową;
*odjemnik - liczba, którą odejmujemy była liczbą jednocyfrową mniejszą od liczby jedności w odjemnej.
     GOTOWE? To teraz zapiszemy takie działania sposobem pisemnym.
     UWAGA!
  Przy takim sposobie zapisu odejmowania trzeba pamiętać, żeby zapisać dokładnie jedności pod jednościami. Obliczanie zawsze zaczynamy od odjęcia jedności zaczynając od góry. Dzisiaj przepisujemy tylko cyfrę dziesiątek i mamy gotowy wynik, czyli różnicę dwóch liczb.
 Jeśli masz ochotę, to oczywiście możesz napisać i obliczyć kilka innych działań:-)
4. Rysujemy zwierzęta.
 Poszukajcie strony w internecie (youtube):
     Schnell selbst gemacht fur wenig Geld
Tu można bardzo fajnie i łatwo nauczyć się rysować zwierzątka zaczynając od ... liter i cyfr:-) POWODZENIA! 
 Zbierajcie wszystkie swoje prace plastyczne w teczce. Po powrocie wspólnie je obejrzymy!
  Poproście o zrobienie zdjęcia podczas Waszej pracy i prześlijcie mi! 
Z wielką przyjemnością zobaczę Was podczas pracy! 
Maję już mam!!! Dziękuję!
  ZBIERAJCIE PLASTIKOWE KORKI! Przyniesiecie je później do szkoły.
Zgniatajcie butelki, kartony i kartoniki na płasko!
  Wieczorem wykonajcie zadanie 4.s.16. w podręczniku i zagrajcie w takiego ,,Piotrusia".
    DZIĘKUJĘ WAM DZIECI I RODZICE!!!   Pozdrawiam i do jutra!
 
27.03
  DZIEŃ DOBRY!
  
  Umyliście dzisiaj ząbki? 
Tak? - SUPER!!!
Nie? - A fe!
1. Na dobry początek, proponuję Wam rozgrzewkę: wykonajcie swoje ulubione ćwiczenia! Ponieważ spędzacie dużo czasu siedząc, porozciągajcie swój kręgosłup!
Do tego celu wykorzystajcie dywan lub złożony koc.
Znacie takie ćwiczenia na plecach i na brzuszku, bo robiliście je fajnie na zjęciach! Nie zapomnijcie o ,,kocim grzbiecie" i o ,,foczce".
   Zaproście do wspólnych ćwiczeń rodzeństwo i/lub Rodziców:)
 Biurko uporządkowane?  
Umyjcie ręce! Napijcie się! I zaczynamy!
2. Co za język! - zabawy słowami c.d. (to skrót - ciąg dalszy)
- Przeczytajcie głośno opowiadanie s.18.
Rozśmieszyło Was czy zaskoczyło? 
- Wykonajcie teraz polecenie 1. pod opowiadaniem.
- Poproście Rodziców, a najlepiej poszukajcie sami w encyklopedii, znaczenia wyrażeń:
  a) język potoczny;
  b) język literacki;
  c) język naukowy.
- Teraz przeczytajcie to opowiadanie jeszcze raz i otoczcie delikatnie pętlą odpowiednie fragmenty, które są:
  a) wypowiedzią w języku potocznym (podpiszcie literą P);
  b) wypowiedzią w języku naukowym (podpiszcie literą N);
  c) wypowiedzią w języku literackim (podpiszcie literą L).
- Wykonajcie ćwiczenia ze strony 20-21.
UWAGA! Możecie poprosić o pomoc Rodzica, szczególnie podczas wykonywania ćw.3.s.21. Piszcie starannie!
3. Wykonajcie odejmowanie sposobem pisemnym. Zapiszcie starannie w zeszycie te działania, pamiętając, że: 
* zapisujemy dziesiątki pod dziesiątkami, jedności pod dziesiątkami;
* zaczynamy odejmowanie od jedności;
* piszemy znak odejmowania;
* kreskę zastępującą znak = rysujemy korzystając z linijki.
Uwaga! Odjemna i odjemnik, to liczby dwucyfrowe.
   A to działania dla Was: 29-18, 38-22, 47-25, 57-25, 66-33, 79-52, 58-41, 67-43,       85-42, 96-74. 
             Daliście radę je wykonać? Sprawdzone? Jest poprawnie?
                          Jeśli tak, to wielkie - BRAWO!
 Narysujcie sobie teraz pod działaniami uśmiechniętą buźkę i nie zapomnijcie o loczkach: tyle loczków, ile poprawnych wyników. Życzę ,,zarośniętej" buźki:-)))
4. Zabawcie sie i wykonajcie doświadczenia ze strony 19. w podręczniku.
  - Wyniki doświadczeń, czyli zdania za pomarańczową kropką, wpiszcie w zeszycie do środowiska. 
  - Przepiszcie też i zapamiętajcie treść ramki (s.19.). Ramkę też zróbcie!
  Na koniec pracy, albo po południu, zaproś Rodziców i/lub rodzeństwo do ,,wyścigu żółwi":
- przygotujcie woreczki z grochem (można uszyć lub wypełnić woreczki do zamrażania);
- wyznaczcie linię START i META;
- w pozycji ,,na czworaka" przenieście balast (woreczek) na plecach z linii START do linii META;
UWAGA! Jeśli zgubiliście woreczek wcześniej, to zaznaczcie to miejsce, a w kolejnej rundzie wydłużcie swoją odległość!
- teraz przenoszą woreczek kolejne osoby. 
Propozycja innych zasad: Można mierzyć czas każdego zawodnika w próbie (sekundy) i zwyciężcą zostaje zawodnik z najkrótszym czasem!
        DOBREJ ZABAWY!
P.S. Moje psiątka nie chcą ,,nosić" woreczka:(((
ZADANIE: Zacznijcie zbierać wydmuszki z jajek! Najlepiej uzbierać tyle: 5 razy 4.
PRZYPOMINAM O GŁOŚNYM CZYTANIU FAJNYCH KSIĄŻEK!
    DZIĘKUJĘ! Do poniedziałku!
  
 
[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )